Longtail zoekwoorden

Hoe kun je makkelijk scoren op longtail zoekwoorden?

Onder longtail zoekwoorden verstaan we langere zoekwoorden of zinnen waar op gezocht wordt in Google of een andere zoekmachine. Deze zoekwoorden zijn vaak zeer interessant om snel resultaten op te boeken wanneer je met SEO (zoekmachine optimalisatie) bezig gaat. Waarom is dit en hoe vind je interessante zoekwoorden voor jou bedrijf?

Longtail zoekwoorden, waarom zijn deze zo interessant?

Longtail zoekwoorden hebben vaak een lage concurrentie, omdat er meer verschillende longtail zoekwoorden zijn dan het belangrijkste zoekwoord, is de concurrentie erop lager. Zo zal het voor een online schoenenwinkel makkelijk zijn om te scoren op “herenschoenen maat 40” dan op “schoenen”. Bovendien zitten de mensen die op een longtail zoekwoord in Google zoeken, vaak al dieper in de salesfunnel en eerder converteren. Als we nog een keer naar het herenschoenen voorbeeld kijken, dan weet je dat degene al specifiek zoekt naar schoenen in zijn maat, terwijl iemand die op “schoenen” zoekt misschien andere informatie over schoenen zoekt, en niet in het aankoopproces zit.

Kortom, voor jou bedrijf is het hoger in Google komen makkelijker op een longtail zoekwoord en de bezoekers hebben een hogere koopintentie! Maar er is nog een belangrijke reden waarom longtail zoekwoorden zo interessant zijn; er is een enorm hoog zoekvolume! Een longtail zoekwoord heeft weliswaar een lager zoekvolume in Google dan de belangrijkste zoekwoorden, maar er zijn er veel meer van. En deze zoekvolumes bij elkaar genomen zijn vaak hoger dan dat ene zoekwoord waar de concurrentie zo hoog op is.

Een zoekwoorden onderzoek uit laten voeren naar longtail zoekwoorden

De zoekwoorden onderzoeken die wij uitvoeren bieden je uitgebreid inzicht in alle relevantie longtail zoekwoorden, met een indicatie van de concurrentie per woord. Hoe verwerk je de data uit ons zoekwoorden onderzoek? We nemen dit samen door, zodat je goed op weg kunt met:

  • Gericht je SEO campagne uitvoeren
  • Content kalender maken voor blogs en socialmedia (wanneer zoeken mensen op wat?)
  • Blogs schrijven plaatsen die wél gelezen worden (op basis van de zoekwoorden onderzoek weet je wat voor vragen je doelgroep heeft)
  • Landingspagina’s maken die converteren, je kunt de longtail zoekwoorden terug laten komen op je landingspagina’s waardoor je de bezoeker stap voor stap antwoord geeft op zijn of haar vraag
  • De opties bekijken om ook een Adwords campagne (SEA) te starten (Dit is een extra mogelijkheid en niet verplicht)

Zoekwoordenonderzoek.nl, specialist in het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek

Laat het aan de specialisten van Zoekwoordenonderzoek.nl over om in een overzichtelijk rapport de juiste zoekwoorden voor jouw bedrijf te presenteren. We bespreken de resultaten samen met jou zodat je snel op weg bent. Eindelijk kun je gericht gaan werken in tegenstelling tot je concurrenten die nog steeds met een blinddoek op hun marketing doen! Wat kun je van ons zoekwoorden onderzoek verwachten:

  • Zoekwoorden Google
  • Zoektermen Google (longtail zoekwoorden en specifieke, relevante woorden en vragen)
  • Zoekvolume Google
  • Concurrentie zoekwoorden
  • Inschatting SEA (Adwords kosten)
  • Structuren van belangrijke zoekwoorden en longtail zoekwoorden
  • Regio (optioneel, dit is interessant wanneer jouw doelgroep in een specifieke regio zit)
  • Periode (zoekvolume per periode zodat je weet wanneer er de meeste interesse is in jouw product of dienst)
  • Meest interessante woorden: lage concurrentie – hoog zoekvolume zoekwoorden